Wikileaks Pro-Kremlin

January 25, 2012 by staff 

Wikileaks Pro-Kremlin, A Russian state television channel said Wednesday that it would exclusively air a television chat show hosted by WikiLeaks founder Julian Assange.

RT, formerly known as Russia Today, an English language channel funded by the Russian government, said in a statement that Assange “is launching his own talkshow, to be broadcast exclusively on RT.”

Assange had announced the show on Tuesday on the WikiLeaks website saying that it had licensing commitments covering more than 600 million viewers across cable, satellite and terrestrial networks.

A spokeswoman for the channel told AFP that RT had the rights to air the episodes of the chat show first.

The channel did not elaborate, saying that “details of the episodes and the guests featured are secret for now.”

Channel head Margarita Simonyan wrote on Twitter that the first show would air in mid-March, despite Assange being under house arrest as he fights extradition from Britain over rape allegations.

Report to Team

Please feel free to send if you have any questions regarding this post , you can contact on

Disclaimer: The views expressed on this site are that of the authors and not necessarily that of U.S.S.POST.


Comments are closed.