Top

UK Tabloid & Last Issue

July 10, 2011 by staff 

UK Tabloid & Last IssueUK Tabloid & Last Issue, The latest edition of the News of the World highlights successful Sunday morning, as best-selling British newspaper goes off in the face of a scandal over illegal wiretapping and bribery that has outraged Britain and rocked the political system the nation.

Covered with a montage of recent covers by its cover, and a reproduction of the cover 1843 for the first time inside, the role of a melancholic tone, but proud in his editorial in Sunday’s final.

And he repeated his apology from the landlord for the criminal activities that brought the paper down 168 years.

“The phones were cut off, and to this day is really sorry,” he said in an unsigned article. “There is no justification for this heinous crime.”

The document welcomed the call by the Prime Minister, David Cameron, for two separate investigations, one the way police investigated allegations of hacking the phone, and a different one on ethics and standards of British journalists.

Moreover, the police are doing their own research in the second piracy.

Those caught in research related to Andy Coulson include former newspaper editor and a former communications director Cameron. He and former royal correspondent for the newspaper, Clive Goodman and a man aged 63, were arrested Friday in connection with allegations of corruption.

Both Coulson and Goodman were released on bail on Friday. The third man, who was not identified, was released on bail Saturday morning. The three were ordered to report to police in October.

The scandal has raised questions about the trial of the British prime minister.

Coulson Cameron hired after the resignation of the journalist as editor of News of the World after a private detective Goodman and Glenn Mulcaire, were imprisoned in 2007 on charges of piracy.

Analysts say the media mogul Rupert Murdoch will be eager to limit the damage to the offer from News Corporation to take over UK’s BSkyB satellite broadcasting, which has been called into question by the allegations against News International.

British Culture Secretary Jeremy Hunt will take into account the impact of news of the closure of the World that reviews its offer of BSkyB, his office said Friday.

Personal scandals affected the role of emotionally out of his newsroom in London last Saturday night, proudly holding the latest edition of the tabloid.

Dozens of newspaper employees left their office at 10 pm, the issuance of three cheers for Colin Myler his publisher before going to a local bar. Many carried copies of the final edition, which featured a headline that said simply: “Thank you and goodbye.”

“I pay tribute to this wonderful team of people here,” Myler said, pointing to his staff. “This is not where we wanted to be or where we deserve to be.”

The document, about 200 staff members are now out of jobs, but have been told they can be applied elsewhere within its parent company, News International – the main UK subsidiary of News Corporation.

News entertainment editor Dan Wootton posted on Twitter that 5 million copies were printed Sunday, twice the normal movement of 2.5 million dollars.

Meanwhile, the Church of England, which owns shares worth about $ 6 million and in the Murdoch Empire News Corporation, has put pressure on him to act on the scandal.

The church committee of ethical investment has written to Murdoch, saying the “behavior of the News of the World has been utterly reprehensible and immoral.”

The letter, part of which is published on the website of the church, says that the closure of News of the World – while welcome – is not going far enough.

“We can not imagine circumstances in which they settle for any outcome that does not have the top executives of News Corporation account of serious management failures in the News of the World,” the letter said.

According to leaked audio, the chief executive of News International Rebecca Brooks told a staff meeting on Friday it was “determined to obtain the claim of this paper. And for people like you.”

But he also said the staff had to be closed due to worse revelations about his activities were imminent, the British newspaper The Telegraph.

Brooks has been under increasing pressure to resign over the scandal, Cameron said on Friday it had accepted the offer to resign reported.

Police are also investigating evidence that a high executive of News International may have deleted millions of e-mails from an internal file, according to legal sources cited by The Guardian.

News International President James Murdoch, the son of Rupert Murdoch, said all proceeds from the last edition was going to “good causes” and that advertising space will be offered free to charities.

However, the Institute of Fundraising, a body of members of the fundraising, advises caution about accepting the offer in a statement on its website Friday.

And the paper itself, said Sunday that “profits” – not “income” – are going to charity.

A list of three recipients: “. Military projects in the Birmingham Queen Elizabeth Hospital Charity” children’s charity Barnardo, the Forces of children’s confidence and

The decision to close the News of the World followed allegations that illegally spied on phone messages, murder, t*rror*sm and victims of politicians and celebrities, and claims that may have bribed police. Police said Thursday they had identified about 4,000 potential targets for piracy.

Cameron defended his actions in hiring Coulson on Friday, saying: “The decision to hire was mine and mine alone.”

He said he had decided to give a second chance Coulson after receiving assurances that he had not been involved in wrongdoing in the newspaper. Coulson has denied knowledge of hacking the phone while he was director from 2003 to 2007.

Downing Street confirmed on Saturday that Cameron has directed judges from the UK to suggest names for the judge to conduct research on news from the world of hacking claims.

News of the World was the first British national newspaper Rupert Murdoch bought it in 1969 when he began to be promoted from the Australian newspaper magnate owner of the international media.

In addition to owning the News of the World, News International owns the Sun, the Times and Sunday Times in Britain.

Murdoch News Corporation also includes Fox News, the Wall Street Journal, the New York Post and Harper Collins Publishers.

Report to Team

_________________________________________
Please feel free to send if you have any questions regarding this post , you can contact on

usspost@gmail.com

Disclaimer: The views expressed on this site are that of the authors and not necessarily that of U.S.S.POST.

Comments

Comments are closed.

Bottom